2009-07-20

Uppdatera då!

Alla människor är upptagna med semestrar och sånt, inga uppdaterar sina bloggar. Inte jag heller, trots att jag inte gör nåt särskilt, så jag ska väl inte klaga på andra. Tror att det främst beror på att USB-porten glappar när jag ska föra över bilder från mobilen. Då känns allt plötsligt så jobbigt.
Jobbigt har det varit idag, när internet la av. Inte förrän nyss fick vi ordning på det. Håkan fixade det till slut, att banka på gatewayen var en del av lösningen...

Trots att vädret varit sådär har vi haft en hel del kul för oss den senaste veckan. I måndags var vi på utflykt med mamma och pappa till Nynäs slott och Alexsandras föräldrars sommarstuga. Härlig dag med fint väder och trevligt sällskap!

Tisdagen och onsdagen spenderade vi hemma, jag oljade och målade lekstuga och barnen åt blåbär och vinbär och smultron och krusbär - ljuvliga sommar! Att sitta ute i vår trädgård på kvällarna är helt underbart, jag älskar vår trädgård!

I torsdags var vi med mamma och pappa till Fagertärn och såg på de röda näckrosorna. Vi besökte också Tiveds handel där vi köpte snickarkorv och rökt skinka bland annat. Trots lite regnstänk var det en rolig utflykt!

I fredags hamnade vi i Rönneshytta, där vi kollade igenom "varuhuset", i Stadsparken i Askersund, där vi tittade på djuren, och sen hann vi med en härlig sol- och badstund vid Stenboda. Oskar kröp runt naken på stranden och i vattenbrynet och på mig och såg otroligt nöjd ut. Elvira badade och byggde konstverk och hittade fina stenar, mycket nöjd hon också. Jag läste och fikade och var följdaktligen också nöjd, den enda som såg lite rastlös ut var Håkan, han hade nog helst doppat sig och sen åkt hem...


I lördags besökte vi Kvarntorpshögen och såg på Konst på Hög och utsikten. Vi åkte också förbi fängelset i Kumla!

I går regnade det, kändes lite grått och deppigt hela dagen. Men alla dagar kan ju inte vara bra! Och jag hann klistra in en del kort!

Idag blåser det mycket, tomatplantorna har blåst omkull flera gånger - inte bra. En av tomaterna har ändrat färg till gulorange!

En del människor tycker det är totalt meningslöst med bloggar som denna och menar att det ju inte är intressant att läsa vad någon annan människa har för sig. Jag hävdar motsatsen. Det är kul att läsa vad folk jag känner har för sig (och ibland folk jag inte känner)! Dessutom finner jag ett stort nöje i att skriva och eftersom jag vet att det finns en och annan som faktiskt gillar att läsa det jag skriver så tänker jag fortsätta att glädja dem med mina (enligt vissa) meningslösa inlägg!!!
Om inte jag hjälper Elvira att hitta ett par torra jeans så tänker hon bo i en annan familj... Bäst att gå!
Dagens citat:
To see the Summer Sky
Is Poetry, though never in a Book it lie -
True Poems flee.
Emily Dickinson

1 kommentar: