2023-01-28

Plugg i Stockholm

I torsdags morse åkte jag mot Stockholm. Strax innan Södertälje hördes en duns och massa rassel, sen stannade tåget. Det hade kört på en älg. Vi blev stående länge medan de försökte lossa bromsarna. 



Det gick inte så bra. 



Till slut backade vi långsamt tillbaka till Järna, för vi fick byta tåg. 



Två timmar försenade kom jag och min stufiegruppskamrat Lina till slut fram. Vi missade introduktionen på nya kursen och en föreläsning. Nästa föreläsning hann vi höra det mesta av. 

Jag eftermiddagsfikade en semla. 



Efter seminariet letade jag reda på mitt hotell. Ett litet, billigt rum på ett i övrigt bra hotell. 



Takad innergård vid entrén. 



Jag gick en sväng och köpte lite mat och godis på Västermalmsgallerian. 



Sen gick jag tillbaka till hotellrummet. 
Trevlig lobby!



Jag pluggade lite. 


Och åt lite!



Och stickade och såg på TV. 



Hemma tog Levis min plats, till Tumnus stora förtvivlan.



Frukostbuffén var bra!



Jag blev mätt och belåten. 



Sen åkte jag till universitetet. 



På eftermiddagen var det dags att åka hemåt. 



Tåget jag skulle åka med hade tekniska problem. Vi fick byta tåg och blev nästan en timme sena…



Hemma väntade trevliga människor och bakad potatis med röror. Elvira var också med. 
Vi åt och såg På spåret och åt glass!



Tumnus dissade mig och låg i Martinas knä istället. 



Vi såg Carina Bergfeldt och Svenska nyheter innan det blev läggdags. Skönt att vara hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar