2021-06-20

Sol, regn, åska och hagel

Det var varmt igår. Oskar åkte iväg och målade en stund på förmiddagen. Tyvärr har hans mobil lagt av, det komplicerar vår tillvaro lite. Bland annat kan han inte lyssna på musik.  När han kom hem var poolen fylld och vi ägnade oss åt att mäta PH och klor och fixa till det. Sen blev det bad. 16 grader var det när det var nypåfyllt, sedan steg det lite. 



Roxanna tyckte det var kallt i vattnet och gick in och lekte med Barbie istället. 



Penny och Oskar badade på. 



Så småningom kom även Roxanna i poolen. 



Och till och med jag! Det var riktigt varmt och kvavt i luften. 31 grader. 



Lagom till eftermiddagsfikat kom det lite moln. 





Och snart regnade och åskade det. Det är mysigt med åska tycker jag. 



Åskvädret gav sig av, men när vi åt kvällsmat kom det ett nytt. Med hagel. Stora hagel. 





Elvira blev blöt rätt vad det var, det hade blivit ett hål i taket precis över henne. Strax därefter blev det ett hål rakt över mig. Och över min mat. 



Fy, vad tråkigt det känns, det här var extraarbete som jag inte hade räknat med…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar