2009-11-27

Adventsgudstjänst/julmarknad

Jag har varit hemma den här veckan med sjuka barn, först Elvira och sen Oskar. Idag ordnade jag dock barnvakt en stund på förmiddagen så att jag kunde åka ut till Hasselfors och vara med på adventsgudstjänsten och julmarknaden. Det var så mysigt i kyrkan, förskolebarnen sjöng Blinka lilla stjärna bl a, min klass sjöng bl a Gabriellas sång och flera elever sjöng solo. Ett par barn läste julevangeliet. En av mina elever, en tjej som är mycket duktig på att sjunga, sjöng Koppången. En mycket vacker sång, och hon sjöng den mycket bra!
Om ni vill lyssna på den med Helen Sjöholm så finns den här:
http://www.youtube.com/watch?v=1mBynRbV5Bw

Sen gick vi till skolan där det såldes kransar, ljusstakar, doftpåsar, badsalt, tomtar, julgodis, fika mm. Chokladhjul och Fiskdamm fanns också. En mysig tradition, även om det var mycket slit innan. Jag var bara med en stund, åkte sedan hem till min sjuka (men ack så pigga) son.

Dagens citat:
Och jag sjunger för himlen, kanske någon mer hör på
"Hosianna i höjden", sen så börjar jag att gå
Och jag går till de andra, jag vill känna julens frid.
Jag vill tro att han föddes och finns med oss här i tiden
Det är jul och det finns ett barn i mig som vill tro att det hänt,
och som tänder ett ljus varje söndag i advent.
Py Bäckman

1 kommentar:

  1. Lyssnade på låten, väldigt fin men sorglig. Kanske ska köra på osymetrisk inredning

    /mathilda

    SvaraRadera